Toetsenplanning 14 - 20 december 2017


Toetsenplanning 14 - 20 december 2017


Donderdag 14 december                                          Bewerkingen
                                                                                  
Vrijdag 15 december                                                 Frans schrijven
                                                                                   Getallen

Maandag 18 december                                             Meetkunde
                                                                                   Meten en metend rekenen

Dinsdag 19 december                                               W.O. (stukje openboek)
                                                                                   Frans spreken - Frans lezen

Woensdag 20 december                                           Spelling (kijker 1 + 2 + 3)


            


Wat?
Wiskunde            G - B - MMR - MK                          Sprong 1 tem 5         
Overloop de oefeningen van je toetsen. Overloop de herhalingen mbv de correctiesleutels.
Durf vragen te stellen !!!!
Gebruik je spiekbrief / neuze-neuzeboekje

Frans                   spreken                                         zie bijlage
                            schrijven                                        zie bijlage
                            lezen                                              Unité 1 tot en met unité 9
W.O.                    Focusthema 1 + 2 + 3
                            Maak zeker de oefeningen uit de herhaling. Controleer de checklist 
                            (achterkant boekje).


Spelling               Kijker 1 + 2 + 3
Taalwijs               kijker 1 + 2 + 3


Frans spreken:
                               Wat moet ik kunnen?
Unité 1                ik kan mezelf voorstellen.                                          P 10
                            tellen tot en met 10                                                    p 11

Unité 2                ik kan zeggen vanwaar ik ben.                                   P 12
                            vragen en zeggen hoe het gaat.

Unité 3                ik kan zeggen dat ik iets zoek                                     p 15
                            Ik kan tot 20 tellen                                                      p 99

Unité 4                ik kan gezinsleden benoemen + iemand                   p 18
                            voorstellen

unité 5                 ik kan iets over iemand zeggen.                                 P 23

unité 6                 ik kan de datum vragen en geven                              p  27 – 28
                            ik kan tot en met 31 tellen                                         p  99

unité 7                 ik kan een gelukkige verjaardag wensen                   p 30
                            ik kan zeggen wat ik van iets vind                             

unité 8                 ik kan voorwerpen in de klas benoemen en             p 33
                            zeggen hoeveel er zijn.
Unité 9                ik kan praten over het weer                                       klaskalender      
                                                                                                                 P 39

Frans schrijven zonder het boek
·       In een tabel de Nederlandse woorden met de Franse woorden kunnen verbinden en omgekeerd.
·       Met verschillende Franse woorden een zin kunnen bouwen.



Frans schrijven met het boek

·       Het werkwoord être – avoir vervoegen
·       un / une gebruiken
·       mon – ton – ma – ta toepassen
·       Woorden aanpassen aan het vrouwelijk en/ of meervoud. Bijv content(e)
·       de plaats van het bijvoeglijk naamwoord (bijv un copain fort)

Tips: maak zeker de oefeningen uit je mapje opnieuw.
Je moet niet kunnen vertalen van Frans – Nederlands of Nederlands – Frans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten